De recensies op bol.com

Sign off the time

“Men wordt wakker en zet de TV aan, in de auto zit men meer te appen dan men zich op het verkeer focust. Wat dit alles met je doet is simpel: Je krijgt stress en voelt je niet prettig. Paul Loomans beschrijft in zijn boek een hoop herkenbare zaken en biedt handvaten om uit deze vicieuze cirkel te komen. Hij leert je, om je zelf eens te bekijken en te realiseren wat je aan het doen bent. Zijn les is simpel: leef in het nu en focus je op het geen je moet doen.”

Meedeinen op de golven van tijd

“Zenmonnik Paul Loomans laat in zeven simpele stappen zien hoe gemakkelijk en natuurlijk het is om wél vanuit rust het leven te benaderen. Je leert om je niet langer te laten meesleuren door alle dingen die je aandacht nodig hebben, waardoor je steeds tijd te kort lijkt te komen en dus stress ervaart. Nee, tijdsurfen laat je rustig meedeinen op de golven van de tijd, waardoor er rust ontstaat en je meer tijd hebt om te genieten.”

Je hebt de tijd weer als je tijdsurfen leert

“Dit is weer eens zo’n boek dat je leven daadwerkelijk gezond verandert. Tijdsurfen moet uiteindelijk een onderdeel van je leven worden als je werkelijk en eindelijk van al die dagelijkse stress af wilt komen, waaraan we zo ondertussen allemaal aan lijden en elkaar mee lastig vallen. De methode is simpel, eveneens het beoefenen en het is een goed boek om te gebruiken naast of bij het mediteren. Je wordt meer zelfbewust.”

Praktisch en hands-on

“Een boek dat lekker wegleest, met aansprekende illustraties, en je een praktische ‘hands-on’ methode biedt om relaxter met de drukke dagen om te gaan. Het echt laten inslijten van de intuïtieve patronen kost tijd, maar zaken als ‘witjes’ zijn direct toepasbaar. Ook de praktische tips rondom e-mail, smartphone gebruik en (niet onbelangrijk) leuke dingen doen heeft me al direct rust gebracht. Ik ga het boek er zeker nog een aantal keer bij pakken, om een geoefend ‘tijdsurfer’ te worden!”